divendres, 7 de setembre del 2007

Benvolguts:
Avui el sol del cel ens acompanya amb el seu calor i la seva llum, ens alegra el dia i dona la benvinguda a l’Andrea Trías, nova vida que ens acompanyarà en aquesta vida.
Res important per dir-vos, però m’agrada explicar-vos les emocions que durant la setmana m’ha produit el món del circ. Ho escric fonamentalment per mi, per això no cal que continueu, però si algú hi disfruta, satisfacció doble.
1.- Butlletí de l’Ateneu: Dilluns la meva amiga Montserrat Giral, cronista del Butlletí de l’Ateneu, me’n donà uns quants números que tenia repes, com qui diu “tengui”. Me’ls vaig llegir la mateixa nit: l’escola, els combinats, els espectacles, hi sortiu tots vosaltres és clar, les necrològiques (en Rogelio Rivel, varis professors inclós en Joan Armengol). Ara, espero veure quins hi ha a l’arxiu de l’Acc, sumar-hi els meus des d’abril 2004 i veure si hi són tots. En cas conrari, en Sergi ens ajudarà a completar la col·lecció.
2.- Seurat: He trobat a la meva llibreria un llibre de quadros de Seurat. Inclou un de titulat “El circ”, una ballarina dalt de cavall, amb altres personatges especialment un saltimbanqui que fa la vertical. Dilluns el donaré a la nostra biblioteca.
3.- La Mandrágora: He llegit que la 2 reposa aquest programa dimecres a mitjanit. Menciona la nota llegida que inclourà circ.
4.- El pou de Lletres: Aquest és el nom d’una revista de la que l’ACC guarda 8 exemplars del número de l’estiu de 1997 ja que hi inclou un article titulat “El pallasso del segle XXI”. No m’atreveria mai a resumir-lo però el recomano a tothom, especialment aquells de nosaltres que sou pallassos.
5.- Tríptic de la Biblioteca de Nou Barris: Suposo que com tots vosaltres, he rebut el tríptic del primer trimestre. Anuncia una exposició de cartells de circ a la biblioteca i menciona setze nous llibres incorporats a la seva biblioteca, incloent un apartat per a infants. I menciona webs d’interès, inclosa la nostra. M’adjunta la directora una carta de condol, paraules ben encertades que agraïré.
6.- El Punt: En Marcel Barrera va tenir l’amabilitat de dedicat tres articles al meu pare i al fons Elias, l’abril 2004. Per aquest motiu el vaig conèixer; després ja des d’octubre ens acompanya, ara és el nostre secretari. Però una cinquantena d’articles sobre circ son la seva aportació. I jo volia llegir-los. Vaig entrar a www.elpunt.com, i fent buscar al cercador la paraula “circ” m’han sortit 1512 entrades, n’he llegit fins ara unes 700 i sel·leccionat uns 400 (inclosos els més desitjats, els de’n Marcel). Els refusats pertanyen al mal ús de la parula circ, al Circ romà de Tarragona, etc. La Menu em féu veure l’importància d’incloure en la sel·lecció les mencions al tallers de circ que s’organitzen per tota la geografía catalana al llarg de l’any, activitat no pas menyspreable en el nostre món del circ. Gracies Menu.
7.- Daniel: Crec que foren l’Alex i en Boni que em feren arribar la disposició del Daniel com a nou documentlista de nostre Centre de Docuemnatció. Hi he entrat en contacte agraïnt-li i invitant-lo a juntar-se a nosaltres a partir de la pròxima reunió, demà dilluns. Queda molta feina a fer i també calen totes les aportacions intel·lectuals, tècniques i estètiques. Ningú no té res per aportar.
8.- Televisió de Nou Barris de Btv: Des de desembre he anat tres vegades a entrar en contacte amb l’arxiu de cintes que han gravat durant anys sobre les activitats de l’Ateneu i l’Escola. No ho tenen ordenat, o sia, que les filmacions están intercalades amb altres temes i caldria mirar-se-les totes i deixar constància dels minuts dedicats al circ. Si en teoría aquesta feina correspondria Btv, jo no vaig descartar d’estudiar compartir aquesta feina. Però a l’última visita, a finals de gener, em digueren en una conversa d’minut que la junta tenia coses a dir-hi i que ja em trucarien, han passat quinze dies. Proposo que en la pròxima visita al ferran Mascarell demanen una còpia gratuïta de les cintes que incloguin les nostres activitats circenses.

Bé, seguirem endavant en tots els fronts quotidians, el ben encarrilat en relació al Parlament i el força més difícil amb l’Ajuntament.

Bon ànim i endavant amb salut i circ.
Quim